Esta tradución foi realizada automaticamente mediante a Plataforma de Traducción Automática de la Secretaría General de Administración Digital (PLaTa) e podería conter erros ou imprecisións na interpretación do contido.

13:34:142025-06-24

Certificados

SEDE AEMPS > Certificados
Como obter un Certificado Dixital?

Para obtener un certificado digital ir a la página web de la plataforma CERES de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre (http://www.cert.fnmt.es/) e elixa unha das dúas opcións que aparecen na súa parte superior:

Logotipo de Ceres
Imagen de acceso a Certificado de Usuario con DNI
Imagen de acceso a Certificado de Usuario

 

A ligazón da esquerda, só funcionará no caso de que dispoña dun DNI electrónico (con chip incorporado) e teña instalado no seu PC o software necesario para poder usar. En caso contrario, hai que picar na ligazón da dereita: «Obteña o certificado de usuario».

Que é un Certificado Dixital?

Un certificado electrónico ou dixital, é un documento electrónico no que se recolle a identidade do seu posuidor e que pode ser usado por este tanto para asinar electronicamente outros documentos como para identificarse nun sistema informático, como por exemplo unha páxina web.

Os certificados dixitais son expedidos e asinados electronicamente por un fornecedor de servizos de certificación, que será responsable de garantir que a identidade recollida no certificado correspóndese coa identidade real do seu posuidor. No mercado existen numerosos provedores de certificados dixitais. A AEMPS recoñece os certificados expedidos por todos os fornecedores de servizos de certificación recoñecidos polo Ministerio de Industria, Enerxía e Turismo. Para obter un certificado hai que dirixirse a un destes fornecedores. Os certificados máis estendidos, polo menos na Administración Xeral do Estado, son os expedidos gratuitamente pola Fábrica Nacional de Moeda e Timbre (FNMT).

Tanto as persoas físicas como as xurídicas poden posuír certificados dixitais. No caso das persoas xurídicas, os certificados expediranse a nome dos seus administradores, representantes legais ou voluntarios con poder bastante para estes efectos.

Existen basicamente dous tipos de certificados dixitais:

  • Os que teñen como soporte un ficheiro informático. Para usar este tipo de certificados, primeiro hai que instalalos na aplicación informática que se vaia a usar para asinar ou para identificar o posuidor do certificado. Os certificados estándar emitidos pola FNMT son deste tipo. Para acceder ás aplicacións telemáticas da AEMPS mediante un certificado da FNMT este deberá instalarse nun navegador web que soporte cifrado simétrico de 128 bits, como, por exemplo, MS Internet Explorer e Mozilla Firefox.
  • Aqueles que teñen como soporte un cartón criptográfico, como o DNI electrónico. Para usar estes certificados necesítase ter instalado no PC un lector de cartóns. Un certificado da FNMT tamén pode instalarse nun cartón criptográfico, aínda que o cartón debe ser adquirida aparte.
Sistema de Verificación de Certificados

Segundo establece o artigo 6.1 d) do Real Decreto1671/2009, do 6 de novembro de 2009, polo que se desenvolve parcialmente a Lei 11/2007, do 22 de xuño, de acceso electrónico dos cidadáns aos servizos públicos, toda sede electrónica disporá dun sistema de verificación dos certificados da sede, que estará accesible de forma directa e gratuíta.

Para poder verificar a validez do certificado da sede electrónica da Axencia Española de Medicamentos e Produtos Sanitarios (AEMPS), o Ministerio de Facenda e Administración Pública ofrece de forma directa e gratuíta, a Plataforma VALIDe.

Sistemas de Firma Electrónica Admitidos

A Axencia Española de Medicamentos e Produtos Sanitarios (AEMPS), permite, nos diferentes servizos electrónicos postos a disposición dos cidadáns e co fin de garantir a súa identificación segura, a utilización dos seguintes sistemas de firma electrónica, segundo o disposto no artigo 13.2 da Lei 11/2007, do 22 de xuño, de acceso electrónico dos cidadáns aos servizos públicos:

  • Sistemas de firma electrónica incorporados ao Documento Nacional de Identidade, para persoas físicas.
  • Sistemas de firma electrónica avanzada, incluyendo los basados en certificado electrónico reconocido, admitidos por las Administraciones Públicas.
  • Outros sistemas de firma electrónica, como a utilización de claves concertadas nun rexistro previo como usuario, a achega de información coñecida por ambas as partes ou outros sistemas non criptográficos, nos termos e condicións que en cada caso determínense.
Ligazóns relacionadas
Problemas coa Firma Dixital
  • Guías do Ministerio de Industria Turismo e Comercio sobre como configurar un certificado dixital da FNMT nos navegadores:
Problemas coa firma dixital en arquitecturas de 64 bits
  • Recoméndase a utilización dun navegador de 32 bits no acceso ás aplicacións da AEMPS que requiran firma dixital cando o acceso se realice desde windows 7 con 64 bits.

    Actualmente nas aplicacións da AEMPS distribúense dous clientes de firma:

    • CAPICOM: este cliente de sinatura deja de estar soportado en windows 7. Pode ser instalado manualmente e usado no navegador de 32 bits seguindo os pasos indicados en: http://www.cert.fnmt.es/show.php?ou=faq&ide=194&mode=show (seguindo os mesmos pasos que en windows vista).
    • @firma: este cliente substituirá no futuro a CAPICOM nas aplicacións da AEMPS, con todo existe un erro na última versión da máquina virtual JAVA, concretamente a versión v1.6.0_24, que provoca un comportamento erróneo na execución do Cliente de Sinatura do MPTAP, dependendo do tipo de instalación que se realizou. A partir da versión 3.1 do Cliente de Firma (27-oct-2010), existen dous tipos de despregamento:
      • Despregamento Clásico: para poder executar é necesario realizar unha instalación previa que consiste basicamente en copiar os recursos necesarios en local para que en cada execución non sexa necesario acceder aos recursos vía HTTP e por tanto sexa posible a súa invocación en local, xa que á fin e ao cabo trátase dunha aplicación que se executa en local (applet). Comprobouse que a actualización v1.6.0_24 do JRE de JAVA inclúe restricións de seguridade que provocan un erro na execución da aplicación (applet) en local, cando son invocadas como o fai o Cliente de Firma utilizando o despregamento clásico. ORACLE SDN (SUN Developer Network) incluíu e recoñeceu este erro, 7020285 (http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?erro_ide=7020285).
      • Despregue JNLP: despregamento automático preconfigurado. Dado o erro detectado no despligue clásico, @firma recomenda encarecidamente o uso desta alternativa. Para versións anteriores de JAVA ou arquitecturas de 64 bits, non é posible o despregamento por esta vía, polo que o compoñente instalador realizará automaticamente o despregamento clásico de forma automática.

    Se desexa atopar máis información relacionada con este sitio web, por favor use o buscador da parte superior da páxina.