Aplicació informàtica de Posada en Mercat d'Hemoderivats
Persones destinatàries
Instruccions per a emplenar el formulari de Posada en Mercat de Medicaments Hemoderivats
Instrucció 1a
Tots els lots d'hemoderivats d'ús humà no podran posar-se en el mercat sense que s'autoritzi, d'acord amb el següent procediment.
Instrucció 2a
Aquesta disposició no aconsegueix els derivats de plasma que intervinguin com a excipient o com a reactiu en la producció d'altres medicaments o productes sanitaris.
Tampoc aconsegueix medicaments estrangers, ni a productes en fase d'assajos clínics.
Instrucció 3a
Abans de conducta a la posada en el mercat del medicament en qüestió, s'enviarà a la Divisió de Productes Biològics, Teràpies Avançades i Biotecnologia (DPB) de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) una sol·licitud de posada en el mercat.
Per a aquesta fi està habilitat i en funcionament el suport telemàtic elaborat per l'AEMPS per a cursar les sol·licituds. A ell s'accedeix a través de la pàgina web de l'Agència https://www.aemps.gob.es.
La direcció a la qual han de connectar-se és la següent: https://hemoyvacunas.aemps.es.
Instrucció 4a
Aquesta sol·licitud anirà acompanyada per la següent documentació:
Annexos del document “EC Administrative Procedure for Official Control Authority Batch Release”. OMCL, Batch Release – Human Biologicals:
- Certificat d'alliberament de lot de la Unió Europea (Annex IIB).
- Certificat d'alliberament de la Unió Europea de la mescla de plasma corresponent (Annex IID).
- Fulla informativa de comercialització (Annex IV Màrqueting Information Form).
- Declaració de compliment de la Circular 1/98 de la Direcció general de Farmàcia, o en defecte d'això, document on consti el país d'origen del plasma
Instrucció 5a
Transcorregut el termini de 5 dies hàbils des de l'enviament de l'última documentació vàlida sense pronunciament negatiu, i tenint en compte l'especial necessitat d'aquests productes, s'entendrà conforme el lot per a la seva comercialització. El sistema informàtic permetrà al laboratori que efectua la sol·licitud tenir constància que s'ha fet la mateixa, i a l'AEMPS tenir-la que ha enviat una comunicació.
En el cas que existeixi una caiguda del sistema informàtic es procedirà via correu electrònic (hemoderivados@aemps.es), o un altre procediment alternatiu.
Instrucció 6a
En el cas en què el lot del medicament hemoderivat en qüestió no disposi de Certificat d'alliberament de lot de la Unió Europea, abans de conducta a la posada en el mercat del medicament en qüestió, s'enviarà a la DPB una sol·licitud de posada en el mercat, que inclogui la Declaració que el lot no s'ha enviat a un altre Laboratori Oficial de Control de Medicaments (OMCL) per al seu alliberament.
A més, anirà acompanyat per la següent documentació:
- Fulla informativa de comercialització (Annex IV).
- S'enviaran les següents mostres:
- 4 recipients d'1.5 ml de la mescla de plasmes de la que procedeix el medicament que hauran d'enviar-se d'acord amb els procediments corresponents, o en defecte d'això certificat d'una OMCL de l'alliberament de la mescla de plasma que es correspongui amb el medicament en qüestió.
- 4 recipients d'1.5 ml de la mescla de plasmes de la que procedeix el medicament que hauran d'enviar-se d'acord amb els procediments corresponents, o en defecte d'això certificat d'una OMCL de l'alliberament de la mescla de plasma que es correspongui amb el medicament en qüestió.
Si en el període de 60 dies posterior a l'enviament no es produeix comunicació que notifiqui l'existència de problemes en la documentació i mostres enviades, es podrà procedir a l'alliberament dels lots en el mercat.
Sol·licitud d'accés
No és necessari la sol·licitud d'accés.
Manuals d'ús
- Manual de l'usuari – Procediment de posada en mercat d'hemoderivats (v3 – Desembre 2024)
- User’s manual – Procedure for batch release of blood products onto the market (v3 – December 2024) (english version)
- Procediment COMPE
Característiques dels equips client
Quins mètodes d'autenticació seran necessaris?
- Certificat digital
- DNI electrònic
- Cl@ve PIN
- En alguns casos no serà necessari disposar de cap mètode d'autenticació
Quines característiques han de tenir els equips clients?
- Navegador d'última generació: Edge, Chrome, Firefox, Safari o similar.
- No és recomanable l'ús Internet Explorer.
- Qualsevol visor de documents PDF. Pot descarregar l'Adobe Acrobat Reader en la direcció http://www.adobe.com/.
- Autorització d'usuari i contrasenya de RPS.
- Seguretat de l'aplicació: activar l'opció Java Script en el navegador si no està activa (aquesta opció ve per defecte).
En tractar-se d'una aplicació Web, no existeixen requisits de sistema operatiu ni de memòria o disc més enllà dels necessaris per al sistema operatiu, el navegador i el visor de PDF triat
Quins són els elements de seguretat que incorporen les aplicacions?
- Xifrat de comunicacions SSL 128 bits.
- Autenticació d'usuari mitjançant USUARI i contrasenya.
- Autenticación de usuario de segundo nivel, mediante TOKEN UNICO por solicitud que el usuario debe introducir para el envío de las mismas.
- Cada usuari extern sol pot accedir a les dades de l'entitat que representa.
- Log d'accessos i auditoria de modificacions (se sap qui modifica i quines).
- Time out de connexió.
Respostes a preguntes freqüents (FAQs)
- Les comunicacions de posada en el mercat de medicaments hemoderivats podrà fer-les:
- Sense utilitzar signatura electrònica.
- Mitjançant signatura electrònica si disposa d'un certificat digital admès pel Ministeri de Sanitat. Com obtenir un Certificat Digital?
- Per a reduir el numero de fitxers a enviar pot incorporar en la «Declaració de compliment de Circular 1/98» la declaració de «no enviat a un altre EUOMCL».
- Quan el producte tingui més d'un pool de plasma i hagi d'enviar més d'un certificat, en la llista de documents a enviar, haurà d'afegir els diferents certificats de pool plasma triant l'opció «altres documents».
S'ha detectat un problema que es produeix a vegades, a causa d'un problema de seguretat d'Internet Explorer i al fet que la llibreria que proporciona Microsoft per a signatura digital no està signat, que impedeix que es puguin signar digitalment les sol·licituds. Per a evitar aquest problema, els passos que s'han de seguir són:
- Obrir el seu navegador Internet Explorer i premi en Eines/Opcions d'Internet.
- Seleccionar la pestanya Seguretat i premi en la icona Internet.
- Seguir els següents passos segons sigui la versió del seu navegador:1. Per a Internet Explorer 6.x
- Prémer en el botó nivell predeterminat i a continuació en nivell personalitzat.
- En la llista que es desplega, anar al camp controls i complements d'activeX i activar l'opció Inicialitzar i activar la seqüència de comandos dels controls d'ActiveX no marcats com a segurs.
- Aplicar els canvis.
- Per ultimo tancar el navegador i tornar a intentar autenticar-se.
2. Per a Internet Explorer 7.x
- Prémer en el botó nivell predeterminat i a continuació en nivell personalitzat.
- En la llista que es desplega, anar al camp controls i complements d'activeX i habilitar l'opció Inicialitzar i generar scripts dels controls d'activeX no marcats com a assegurances per a scripts.
- Aplicar els canvis.
- Tancar el navegador i tornar a intentar autenticar-se.
Notificació d'errors
Per a errors de qualitat de dades, segons es va esmentar en la presentació si us plau enviïn-ho a aquest correu electrònic.
Per a errors de funcionalitat, comunicar-ho detalladament, si és possible amb la pantalla on falli, a aquest correu electrònic.
Per a altres temes utilitzin la bústia de suggeriments.