Aplicación informática de Posta en Mercado de Hemoderivados
Persoas destinatarias
Instrucións para encher o formulario de Posta en Mercado de Medicamentos Hemoderivados
Instrución 1ª
Todos os lotes de hemoderivados de uso humano non poderán porse no mercado sen que se autorice, de acordo con o seguinte procedemento.
Instrución 2ª
Esta disposición no alcanza a los derivados de plasma que intervengan como excipiente o como reactivo en la producción de otros medicamentos o productos sanitarios.
Tampouco alcanza a medicamentos estranxeiros, nin a produtos en fase de ensaios clínicos.
Instrución 3ª
Antes de proceder á posta no mercado do medicamento en cuestión, enviarase á División de Produtos Biolóxicos, Terapias Avanzadas e Biotecnoloxía (DPB) da Axencia Española de Medicamentos e Produtos Sanitarios (AEMPS) unha solicitude de posta no mercado.
Para este fin está habilitado e en funcionamento o soporte telemático elaborado pola AEMPS para cursar as solicitudes. A el accédese a través da páxina web da Axencia https://www.aemps.gob.es.
A dirección á que deben conectarse é a seguinte: https://hemoyvacunas.aemps.es.
Instrución 4ª
Esta solicitude irá acompañada pola seguinte documentación:
Anexos do documento “EC Administrative Procedure for Official Control Authority Batch Release”. OMCL, Batch Release – Human Biologicals:
- Certificado de liberación de lote da Unión Europea (Anexo IIB).
- Certificado de liberación da Unión Europea da mestura de plasma correspondente (Anexo IID).
- Folla informativa de comercialización (Anexo IV Mercadotecnia Information Form).
- Declaración de cumprimento da Circular 1/98 da Dirección xeral de Farmacia, ou na súa falta, documento onde conste o país de orixe do plasma
Instrución 5ª
Transcorrido o prazo de 5 días hábiles desde o envío da última documentación válida sen pronunciamento negativo, e tendo en conta a especial necesidade destes produtos, entenderase conforme o lote para a súa comercialización. O sistema informático permitirá ao laboratorio que efectúa a solicitude ter constancia de que se fixo a mesma, e á AEMPS tela de que enviou unha comunicación.
No caso de que exista unha caída do sistema informático procederase vía correo electrónico (hemoderivados@aemps.es), ou outro procedemento alternativo.
Instrución 6ª
No caso en que o lote do medicamento hemoderivado en cuestión non dispoña de Certificado de liberación de lote da Unión Europea, antes de proceder á posta no mercado do medicamento en cuestión, enviarase á DPB unha solicitude de posta no mercado, que inclúa a Declaración de que o lote non se enviou a outro Laboratorio Oficial de Control de Medicamentos (OMCL) para a súa liberación.
Ademais, irá acompañado pola seguinte documentación:
- Folla informativa de comercialización (Anexo IV).
- Enviaranse as seguintes mostras:
- 4 recipientes de 1.5 ml da mestura de plasmas da que procede o medicamento que deberán enviarse de acordo con os procedementos correspondentes, ou na súa falta certificado dunha OMCL da liberación da mestura de plasma que se corresponda co medicamento en cuestión.
- 4 recipientes de 1.5 ml da mestura de plasmas da que procede o medicamento que deberán enviarse de acordo con os procedementos correspondentes, ou na súa falta certificado dunha OMCL da liberación da mestura de plasma que se corresponda co medicamento en cuestión.
Se no período de 60 días posterior ao envío non se produce comunicación que notifique a existencia de problemas na documentación e mostras enviadas, poderase proceder á liberación dos lotes no mercado.
Solicitude de acceso
Non é necesario a solicitude de acceso.
Manuais de uso
- Manual do usuario – Procedemento de posta en mercado de hemoderivados (v3 – Decembro 2024)
- User’s manual – Procedure for batch release of blood products onto the market (v3 – December 2024) (english version)
- Procedemento COMPE
Características dos equipos cliente
Que métodos de autenticación serán necesarios?
- Certificado dixital
- DNI electrónico
- Cl@ve PIN
- Nalgúns casos non será necesario dispor de ningún método de autenticación
Que características teñen que ter os equipos clientes?
- Navegador de última xeración: Edge, Chrome, Firefox, Safari ou similar.
- Non é recomendable o uso Internet Explorer.
- Calquera visor de documentos PDF. Pode descargar o Adobe Acrobat Reader na dirección http://www.adobe.com/.
- Autorización de usuario e contrasinal de RPS.
- Seguridade da aplicación: activar a opción Java Script no navegador se non está activa (esta opción vén por defecto).
Al tratarse de una aplicación Web, no existen requisitos de sistema operativo ni de memoria o disco más allá de los necesarios para el sistema operativo, el navegador y el visor de PDFs elegido
Cales son os elementos de seguridade que incorporan as aplicacións?
- Cifrado de comunicacións SSL 128 bits.
- Autenticación de usuario mediante USUARIO e contrasinal.
- Autenticación de usuario de segundo nivel, mediante TOKEN UNICO por solicitud que el usuario debe introducir para el envío de las mismas.
- Cada usuario externo só pode acceder aos datos da entidade que representa.
- Log de accesos e auditoría de modificacións (sábese quen modifica e que).
- Time out de conexión.
Respostas a preguntas frecuentes (Faqs)
- As comunicacións de posta no mercado de medicamentos hemoderivados poderá facelas:
- Sen utilizar firma electrónica.
- Mediante firma electrónica se dispón dun certificado dixital admitido polo Ministerio de Sanidade. Como obter un Certificado Dixital?
- Para reducir o numero de ficheiros a enviar pode incorporar na «Declaración de cumprimento de Circular 1/98» a declaración de «non enviado a outro EUOMCL».
- Cando o produto teña máis dun pool de plasma e deba enviar máis dun certificado, na lista de documentos a enviar, terá que engadir os distintos certificados de pool plasma elixindo a opción «outros documentos».
Detectouse un problema que se produce en ocasións, debido a un problema de seguridade de Internet Explorer e a que a libraría que proporciona Microsoft para firma dixital non está asinado, que impide que se poidan asinar dixitalmente as solicitudes. Para evitar este problema, os pasos que se deben seguir son:
- Abrir a súa navegadora Internet Explorer e pulse en Ferramentas/Opcións de Internet.
- Seleccionar a pestana Seguridade e pulse na icona Internet.
- Seguir os seguintes pasos segundo sexa a versión do seu navegador:1. Para Internet Explorer 6.x
- Pulsar no botón nivel predeterminado e a seguir en nivel personalizado.
- Na lista que se desprega, ir ao campo controis e complementos de activeX e activar a opción Inicializar e activar a secuencia de comandos dos controis de ActiveX non marcados como seguros.
- Aplicar os cambios.
- Por ultimo pechar o navegador e volver tentar autenticarse.
2. Para Internet Explorer 7.x
- Pulsar no botón nivel predeterminado e a seguir en nivel personalizado.
- Na lista que se desprega, ir ao campo controis e complementos de activeX e habilitar a opción Inicializar e xerar scripts dos controis de activeX non marcados como seguros para scripts.
- Aplicar os cambios.
- Pechar o navegador e volver tentar autenticarse.
Notificación de erros
Para erros de calidade de datos, segundo mencionouse na presentación por favor enviar a este correo electrónico.
Para erros de funcionalidade, comunicar detalladamente, se é posible coa pantalla onde falle, a este correo electrónico.
Para outros temas utilicen a caixa de correos de suxestións.