Aquesta traducció ha estat realitzada automàticament mitjançant la Plataforma de Traducció Automàtica de la Secretaria General d'Administració Digital (Plata) i podria contenir errors o imprecisions en la interpretació del contingut.

02.23:272025-06-25

Aplicació informàtica de Medicaments en Situacions Especials

SEU AEMPS > Procediments > Medicaments d'ús humà > Aplicació informàtica de Medicaments en Situacions Especials
Persones destinatàries

Aplicació informàtica per a la gestió de sol·licituds de medicaments en situacions especials dirigida a Laboratoris, Centres Sanitaris, Comunitats Autònomes i altres organismes autoritzats:

Permetrà als laboratoris importadors:

  • Rebre, per via telemàtica, les ordres de subministrament de medicaments autoritzades per l'AEMPS.
  • Rebre, per via telemàtica, les autoritzacions d'importació generades per l'AEMPS.
  • Realitzar sol·licituds de canvis d'estoc.

 

Permetrà als centres sanitaris i organismes autoritzats:

  • Sol·licitar, via telemàtica, tractaments individualitzats així com les continuacions d'aquests tractaments.
  • Sol·licitar, via telemàtica, envasos de medicaments subjectes a «Autoritzacions temporals d'ús» o «Protocols d'utilització».
  • Accedir on-line a la informació sobre aquest tipus de medicaments, i a les dades dels tractaments sol·licitats.

 

Permetrà a les comunitats autònomes i organismes autoritzats:

  • Accedir on-line a la informació sobre aquest tipus de medicaments, i a les dades dels tractaments sol·licitats pels centres de la seva comunitat.
Sol·licitud d'accés

Laboratoris:

L'aplicació només és accessible als laboratoris autoritzats per l'AEMPS, si vostè és un laboratori autoritzat pot sol·licitar el seu usuari i contraseaña d'accés per a això ha d'emplenar prèviament el FORMULARI DE SOL·LICITUD D'ACCÉS A MEDICAMENTS EN SITUACIONS ESPECIALS per representant legal de l'empresa i remetre-ho per email a: medicamentosespeciales@aemps.es

Centres Sanitaris i Organismes autoritzats:

L'aplicació només és accessible als centres sanitaris autoritzats per l'AEMPS, si vostè és un centre sanitari autoritzat pot sol·licitar el seu usuari i contraseaña d'accés per a això ha d'emplenar prèviament el FORMULARI DE SOL·LICITUD D'ACCÉS A MEDICAMENTS EN SITUACIONS ESPECIALS per representant legal del centre sanitari i remetre'l per email a: medicamentosespeciales@aemps.es.

Comunitats Autònomes:

L'aplicació només és accessible a les comunitats autònomes autoritzades per l'AEMPS, si vostè és una comunitat autònoma autoritzada pot sol·licitar el seu usuari i contraseaña d'accés per a això ha d'emplenar prèviament el FORMULARI DE SOL·LICITUD D'ACCÉS A LA Seu Electrònica DE L'AEMPS per representant legal de l'organisme corresponent de la comunitat autònoma i remetre'l per email a: medicamentosespeciales@aemps.es

Tant Centres Sanitaris com organismes autoritzats, CCAA i laboratoris podran usar la següent adreça de correu per a qualsevol comunicació amb l'AEMPS: medicamentosespeciales@aemps.es. Així mateix podran canviar la seva contrasenya inicial des de la pròpia aplicació utilitzant l'opció de menú «Canviar Contraseaña».

Així mateix podran canviar la seva contrasenya inicial des de la pròpia aplicació utilitzant l'opció de menú «Canviar Contraseaña».

Per correu electrònic es comunicarà als usuaris el seu codi d'accés en el moment en què siguin donats d'alta en el sistema.

Característiques dels equips client

Quins mètodes d'autenticació seran necessaris?

  • Certificat digital
  • DNI electrònic
  • Cl@ve PIN
  • En alguns casos no serà necessari disposar de cap mètode d'autenticació

Quines característiques han de tenir els equips clients?

  • Navegador d'última generació: Edge, Chrome, Firefox, Safari o similar.
  • No és recomanable l'ús Internet Explorer.
  • Qualsevol visor de documents PDF. Pot descarregar l'Adobe Acrobat Reader en la direcció http://www.adobe.com/.
  • Autorització d'usuari i contrasenya de RPS.
  • Seguretat de l'aplicació: activar l'opció Java Script en el navegador si no està activa (aquesta opció ve per defecte).

En tractar-se d'una aplicació Web, no existeixen requisits de sistema operatiu ni de memòria o disc més enllà dels necessaris per al sistema operatiu, el navegador i el visor de PDF triat

Quins són els elements de seguretat que incorporen les aplicacions?

  • Xifrat de comunicacions SSL 128 bits.
  • Autenticació d'usuari mitjançant USUARI i contrasenya.
  • Autenticación de usuario de segundo nivel, mediante TOKEN UNICO por solicitud que el usuario debe introducir para el envío de las mismas.
  • Cada usuari extern sol pot accedir a les dades de l'entitat que representa.
  • Log d'accessos i auditoria de modificacions (se sap qui modifica i quines).
  • Time out de connexió.
Respostes a preguntes freqüents (FAQs)

Necessito un certificat digital per a accedir a l'aplicació? Quin tipus de certificat?

Els laboratoris no, per als Centres de Salut és opcional i necessiten estar en possessió d'un certificat digital, vàlid i no revocat, per a signar digitalment les sol·licituds que realitzi.

Podrà utilitzar un certificat digital de qualsevol dels prestadors de serveis de certificació de signatura electrònica reconeguts pel Ministeri d'Indústria Turisme i Comerç. Pot consultar aquesta llista de prestadors en la següent adreça:
https://sedeaplicaciones2.minetur.gob.es/prestadores/.

Si el desitja pot sol·licitar a la FNMT un Certificat Digital Classe 2 CA per a persones físiques Com obtenir un Certificat Digital?. Per a més informació consulti la Web: http://www.cert.fnmt.es/.

Com accedeixo a l'aplicació?

Ha de dur a terme els següents passos per a accedir a l'aplicació:

Introdueixi en el seu navegador la següent URL: https://mse-piloto-info.aemps.es/. Li apareixeran dos camps etiquetats com a «Usuari» i «Contraseaña». Aquí és on ha d'introduir les credencials d'accés que li hem proporcionat. Premi el botó «Identificar-se» i accedirà a les opcions de l'aplicació.

Sóc un centre de salut i tinc problemes en signar les meves sol·licituds m'apareix una finestra amb el següent text d'error:
«Error: El servidor d'automatització no pot crear l'objecte»

Ha de tenir la seguretat d'Internet Explorer en la més alta, per la qual cosa perquè no li aparegui aquest error ha de fer el següent:

  • Obrir el seu navegador Internet Explorer i premi en Eines/Opcions d'Internet.
  • Seleccionar la pestaaña Seguretat i premi en la icona Internet.
  • Aañadir la web d'aplicacions de la “Agència Espaañola de Medicaments i Productes Sanitaris” com a lloc de confiança, per a això premem sobre “Llocs de Confiança” i “Llocs…”.
  • Introduïm https://sinaem4.agemed.es/ a “Agregar aquest lloc web a la zona” i premem “Agregar” i “Acceptar”.
  • Tenint seleccionat “Llocs de confiança”, seguir els següents passos segons sigui la versió del seu navegador:
  1. Per a Internet Explorer 6.x
    • Prémer en el botó «nivell predeterminat» i a continuació en «nivell personalitzat».
    • En la llista que es desplega, anar al camp «controlis i complements d'activeX» i activar l'opció «Inicialitzar i activar la seqüència de comandos dels controls d'ActiveX no marcats com a assegurances». Aplicar els canvis.
    • Per ultimo tancar el navegador i tornar a intentar autenticar-se.
  2. Per a Internet Explorer 7.x
    • Prémer en el botó «nivell predeterminat» i a continuació en «nivell personalitzat».
    • En la llista que es desplega, anar al camp «controlis i complements d'activeX» i habilitar l'opció «Inicialitzar i generar scripts dels controls d'activeX no marcats com a assegurances per a scripts». Aplicar els canvis.
    • Tancar el navegador i tornar a intentar autenticar-se.

En tots dos casos, una vegada que li hagi aparegut la pantalla d'usuari i password pot tornar a deixar l'opció modificada amb el valor original.

Puc escriure el nom d'usuari i contraseaña en majúscules o minúscules indiferentment?

El nom d'usuari no és sensible a les majúscules i minúscules, per la qual cosa podrà escriure-ho com desitgi. Però la contraseaña sí que l'és, per la qual cosa aquesta haurà d'escriure's exactament igual que com se li ha proporcionat, o com Vostè la va escriure l'última vegada que la va canviar.

Quantes contraseañas haig d'introduir?

Recordi no confondre la contraseaña del seu certificat digital amb la d'accés a l'aplicació.

En el primer cas podrà configurar opcionalment el seu certificat digital perquè li sol·liciti una contraseaña cada vegada que vagi a ser usat. Aquesta contraseaña solament ha de ser coneguda per Vostè

La segona és la contraseaña de l'aplicació, que nosaltres li proporcionem inicialment, però que podrà canviar quan desitgi.

Notificació d'errors

Si experimenta errors o dificultats tècniques o funcionalitat amb l'aplicació, haurà de contactar amb l'equip d'incidències a través del Portal Service Desk.

    • En la següent finestra, introdueixi el compte de correu electrònic amb la qual desitja donar-se d'alta (asseguri's de què es tracta d'un compte de correu electrònic correcta ja que serà el seu usuari en aquesta plataforma i és on rebrà les notificacions relatives a la incidència que registri), la contrasenya, el seu nom i el captcha sol·licitat. Si el captcha no es visualitza de manera clara, premi sobre la icona representada amb dues fletxes circulars blaves perquè aparegui un nou.

    Haurà de registrar-se en el portal, per a això, seleccioni l'enllaç “Regístrate para crear una cuenta” que apareix en la part inferior de la finestra.

        • Premi el botó “Registrarse
        • En la finestra que li apareixerà seleccioni l'opció “Gestión de Accesos” => ”Problemas de acceso”. Empleni el formulari que li apareixerà en pantalla descrivint de forma detallada el problema.

    Per a qüestions relacionades amb la lògica de negoci, el funcionament de l'aplicació o qualsevol consulta que desitgi realitzar, contacti amb nosaltres en la direcció medicamentosespeciales@aemps.es.

    En qualsevol cas, es recomana la consulta prèvia a la nostra secció FAQs per si ja fos allà descrita el dubte o solució al problema.