Aquesta traducció ha estat realitzada automàticament mitjançant la Plataforma de Traducció Automàtica de la Secretaria General d'Administració Digital (Plata) i podria contenir errors o imprecisions en la interpretació del contingut.

02.13:262025-06-25

Aplicació informàtica de Posada en Mercat de Vacunes d'ús humà

SEU AEMPS > Procediments > Medicaments d'ús humà > Aplicació informàtica de Posada en Mercat de Vacunes d'ús humà
Persones destinatàries

INSTRUCCIÓ 1a

Tots els lots de vacunes d'ús humà no podran posar-se en el mercat sense ser autoritzats, d'acord amb el següent procediment.

INSTRUCCIÓ 2a

Aquesta disposició no aconsegueix altres medicaments immunològics com ara, toxines, sèrums i al·lergògens, així com també queden excloses les vacunes individualitzades.
Tampoc aconsegueix medicaments estrangers, ni a productes en fase d'assajos clínics.

INSTRUCCIÓ 3a

Abans de conducta a la posada en el mercat del medicament en qüestió, s'enviarà a la Divisió de productes Biològics Teràpies Avançades i Biotecnologia (DPB) de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) una sol·licitud de posada en el mercat.
Per a aquesta fi està habilitat i en funcionament el suport telemàtic elaborat per l'AEMPS per a cursar les sol·licituds. A ell s'accedeix a través de la pàgina web de l'Agència https://www.aemps.gob.es.
La direcció a la qual han de connectar-se és la següent: https://hemoyvacunas.aemps.es

INSTRUCCIÓ 4a

Aquesta sol·licitud anirà acompanyada per la següent documentació:
Annexos del document “EC Administrative Procedure for Official Control Authority Batch Release”. OMCL,
Batch Release – Human Biologicals:

  • Certificat d'alliberament de lot de la Unió Europea (Annex IIA).
  • Fulla informativa de comercialització. (Annex IV Màrqueting Information Form).
  • Resum dels protocols de producció i control del lot a alliberar, d'acord amb el procediment administratiu per a l'Official Control Authority Batch Release i les guidelines especifiques del producte.
  • Una imatge del material de condicionament (fotografia o maqueta de producció) de producte acabat del lot en qüestió.

INSTRUCCIÓ 5a

Transcorregut el termini de 5 dies hàbils des de l'enviament de l'última documentació vàlida sense pronunciament negatiu, i tenint en compte l'especial necessitat d'aquests productes, s'entendrà conforme el lot per a la seva comercialització.
En el cas de la vacuna de la grip estacional el termini de 5 dies es reduirà a 2.
El sistema informàtic permetrà al laboratori que efectua la sol·licitud tenir constància que s'ha fet la mateixa, i a l'AEMPS tenir-la que ha enviat una comunicació. En el cas que existeixi una caiguda del sistema informàtic es procedirà via correu electrònic (hemoderivados@aemps.es), o un altre procediment alternatiu.

Sol·licitud d'accés

No és necessari la sol·licitud d'accés.

Característiques dels equips client

Quins mètodes d'autenticació seran necessaris?

  • Certificat digital
  • DNI electrònic
  • Cl@ve PIN
  • En alguns casos no serà necessari disposar de cap mètode d'autenticació

Quines característiques han de tenir els equips clients?

  • Navegador d'última generació: Edge, Chrome, Firefox, Safari o similar.
  • No és recomanable l'ús Internet Explorer.
  • Qualsevol visor de documents PDF. Pot descarregar l'Adobe Acrobat Reader en la direcció http://www.adobe.com/.
  • Autorització d'usuari i contrasenya de RPS.
  • Seguretat de l'aplicació: activar l'opció Java Script en el navegador si no està activa (aquesta opció ve per defecte).

En tractar-se d'una aplicació Web, no existeixen requisits de sistema operatiu ni de memòria o disc més enllà dels necessaris per al sistema operatiu, el navegador i el visor de PDF triat

Quins són els elements de seguretat que incorporen les aplicacions?

  • Xifrat de comunicacions SSL 128 bits.
  • Autenticació d'usuari mitjançant USUARI i contrasenya.
  • Autenticación de usuario de segundo nivel, mediante TOKEN UNICO por solicitud que el usuario debe introducir para el envío de las mismas.
  • Cada usuari extern sol pot accedir a les dades de l'entitat que representa.
  • Log d'accessos i auditoria de modificacions (se sap qui modifica i quines).
  • Time out de connexió.
Respostes a preguntes freqüents (FAQs)

S'ha detectat un problema que es produeix a vegades, a causa d'un problema de seguretat d'Internet Explorer i al fet que la llibreria que proporciona Microsoft per a signatura digital no està signat, que impedeix que es puguin signar digitalment les sol·licituds. Per a evitar aquest problema, els passos que s'han de seguir són:

  • Obrir el seu navegador Internet Explorer i premi en Eines/Opcions d'Internet.
  • Seleccionar la pestanya Seguretat i premi en la icona Internet.
  • Seguir els següents passos segons sigui la versió del seu navegador:

    1. Per a Internet Explorer 6.x

    • Prémer en el botó nivell predeterminat i a continuació en nivell personalitzat.
    • En la llista que es desplega, anar al camp controls i complements d'activeX i activar l'opció Inicialitzar i activar la seqüència de comandos dels controls d'ActiveX no marcats com a segurs.
    • Aplicar els canvis.
    • Per ultimo tancar el navegador i tornar a intentar autenticar-se.

    2. Per a Internet Explorer 7.x

    • Prémer en el botó nivell predeterminat i a continuació en nivell personalitzat.
    • En la llista que es desplega, anar al camp controls i complements d'activeX i habilitar l'opció Inicialitzar i generar scripts dels controls d'activeX no marcats com a assegurances per a scripts.
    • Aplicar els canvis.
    • Tancar el navegador i tornar a intentar autenticar-se.
Notificació d'errors

Per a errors de qualitat de dades, segons es va esmentar en la presentació si us plau enviïn-ho a aquest correu electrònic.

Per a errors de funcionalitat, comunicar-ho detalladament, si és possible amb la pantalla on falli, a aquest correu electrònic.

Per a altres temes utilitzin la bústia de suggeriments.

Instruccions per a emplenar el formulari de Posada en Mercat de Vacunes d'Ús Humà