Aquesta traducció ha estat realitzada automàticament mitjançant la Plataforma de Traducció Automàtica de la Secretaria General d'Administració Digital (Plata) i podria contenir errors o imprecisions en la interpretació del contingut.

01.25:102025-06-25

Sistema Informàtic d'Inspecció Farmacèutica de Sanitat Exterior Sifaex

SEU AEMPS > Procediments > Inspecció Farmacèutica > Sifaex
Persones destinatàries

El 29 de juliol de 2011 va ser publicat en el BOE l'Ordre SPI/2136/2011, de 19 de juliol, per la qual es fixen les modalitats de control sanitari en frontera per la inspecció farmacèutica i es regula el Sistema Informàtic d'Inspecció Farmacèutica de Sanitat Exterior. Aquest permet la tramitació electrònica de les sol·licituds, escrits i comunicacions relatives al procediment de control sanitari, en relació amb el trànsit internacional. Va dirigit als Operadors Econòmics i a la Indústria Farmacèutica que gestionin o realitzin operacions d'Importació i Exportació de Medicaments, Matèries primeres, Productes Sanitaris i Cosmètics.

Sol·licitud d'accés

Els Operadors Econòmics que desitgin accedir a SIFAEX, hauran de dirigir-se prèviament a les dependències dels Serveis d'inspecció farmacèutica de les Àrees de Sanitat i Política Social de la seva província on presentaran el Formulari de Petició d'Usuari que figura en la secció Documentació sol·licitant l'autorització d'accés a l'aplicació.

Es recorda que cadascuna d'aquestes persones haurà d'estar en possessió del seu propi certificat digital reconegut i accessible en el seu equip. Per a més informació consulti la secció Característiques dels equips client.

Serà responsabilitat de l'entitat la custòdia i gestió de l'ús d'aquestes credencials dins de la seva organització.

Documentació
Característiques dels equips client

Quins mètodes d'autenticació seran necessaris?

  • Certificat digital
  • DNI electrònic
  • Cl@ve PIN
  • En alguns casos no serà necessari disposar de cap mètode d'autenticació

Quines característiques han de tenir els equips clients?

  • Navegador d'última generació: Edge, Chrome, Firefox, Safari o similar.
  • No és recomanable l'ús Internet Explorer.
  • Qualsevol visor de documents PDF. Pot descarregar l'Adobe Acrobat Reader en la direcció http://www.adobe.com/.
  • Autorització d'usuari i contrasenya de RPS.
  • Seguretat de l'aplicació: activar l'opció Java Script en el navegador si no està activa (aquesta opció ve per defecte).

En tractar-se d'una aplicació Web, no existeixen requisits de sistema operatiu ni de memòria o disc més enllà dels necessaris per al sistema operatiu, el navegador i el visor de PDF triat

Quins són els elements de seguretat que incorporen les aplicacions?

  • Xifrat de comunicacions SSL 128 bits.
  • Autenticació d'usuari mitjançant USUARI i contrasenya.
  • Autenticación de usuario de segundo nivel, mediante TOKEN UNICO por solicitud que el usuario debe introducir para el envío de las mismas.
  • Cada usuari extern sol pot accedir a les dades de l'entitat que representa.
  • Log d'accessos i auditoria de modificacions (se sap qui modifica i quines).
  • Time out de connexió.
Respostes a preguntes freqüents (FAQs)

Per a qualsevol dubte que se li pugui plantejar sobre l'aplicació SIFAEX, enviï la seva consulta a través de l'enllaç: https://servicedesk.aemps.es/servicedesk/customer/portal/2/.

Notificació d'errors

Dades

Si experimenta errors o dificultats amb l'aplicació, contacti amb nosaltres en el següent enllaç: https://servicedesk.aemps.es/servicedesk/customer/portal/2/.

Funcionalitat

Segueixi les mateixes instruccions descrites en l'apartat anterior.