Sistema Informàtic d'Inspecció Farmacèutica de Sanitat Exterior Sifaex
Persones destinatàries
El 29 de juliol de 2011 va ser publicat en el BOE l'Ordre SPI/2136/2011, de 19 de juliol, per la qual es fixen les modalitats de control sanitari en frontera per la inspecció farmacèutica i es regula el Sistema Informàtic d'Inspecció Farmacèutica de Sanitat Exterior. Este permet la tramitació electrònica de les sol·licituds, escrits i comunicacions relatives al procediment de control sanitari, en relació amb el trànsit internacional. Va dirigit als Operadors Econòmics i a la Indústria Farmacèutica que gestionen o realitzen operacions d'Importació i Exportació de Medicaments, Matèries primeres, Productes Sanitaris i Cosmètics.
Sol·licitud d'accés
Els Operadors Econòmics que desitgen accedir a SIFAEX, hauran de dirigir-se prèviament a les dependències dels Serveis d'inspecció farmacèutica de les Àrees de Sanitat i Política Social de la seua província on presentaran el Formulari de Petició d'Usuari que figura en la secció Documentació sol·licitant l'autorització d'accés a l'aplicació.
Es recorda que cadascuna d'estes persones haurà d'estar en possessió del seu propi certificat digital reconegut i accessible en el seu equip. Per a més informació consulte la secció Característiques dels equips client.
Serà responsabilitat de l'entitat la custòdia i gestió de l'ús d'estes credencials dins de la seua organització.
Documentació
- Ordre SPI/2136/2011, de 19 de juliol, per la qual es fixen les modalitats de control sanitari en frontera per la inspecció farmacèutica i es regula el Sistema Informàtic d'Inspecció Farmacèutica de Sanitat Exterior.
- Ordre SSI/2375/2014, d'11 de desembre, per la qual es modifica l'Ordre SPI/2136/2011, de 19 de juliol, per la qual es fixen les modalitats de control sanitari en frontera per la inspecció farmacèutica i es regula el Sistema Informàtic d'Inspecció Farmacèutica de Sanitat Exterior. (BOE núm. 306, de 19 de desembre de 2014)
- Manual d'Usuari (Versió 10 actualitzat a juny 2022)
- Formulari de Petició d'Usuari
- Document 1403 – Declaració de l'importador de productes no sotmesos a control farmacèutic
- Document 1404 – Declaració de l'Importador/Exportador per a les operacions amb Suïssa i Andorra
Característiques dels equips client
Quins mètodes d'autenticació seran necessaris?
- Certificat digital
- DNI electrònic
- Cl@ve PIN
- En alguns casos no serà necessari disposar de cap mètode d'autenticació
Quines característiques han de tindre els equips clients?
- Navegador d'última generació: Edge, Chrome, Firefox, Safari o similar.
- No és recomanable l'ús Internet Explorer.
- Qualsevol visor de documents PDF. Pot descarregar l'Adobe Acrobat Reader en la direcció http://www.adobe.com/.
- Autorització d'usuari i contrasenya de RPS.
- Seguretat de l'aplicació: activar l'opció Java Script en el navegador si no està activa (esta opció ve per defecte).
En tractar-se d'una aplicació Web, no existeixen requisits de sistema operatiu ni de memòria o disc més enllà dels necessaris per al sistema operatiu, el navegador i el visor de PDF triat
Quins són els elements de seguretat que incorporen les aplicacions?
- Xifrat de comunicacions SSL 128 bits.
- Autenticació d'usuari mitjançant USUARI i contrasenya.
- Autenticación de usuario de segundo nivel, mediante TOKEN UNICO por solicitud que el usuario debe introducir para el envío de las mismas.
- Cada usuari extern sol pot accedir a les dades de l'entitat que representa.
- Log d'accessos i auditoria de modificacions (se sap qui modifica i quines).
- Time out de connexió.
Respostes a preguntes freqüents (FAQs)
Per a qualsevol dubte que se li puga plantejar sobre l'aplicació SIFAEX, envie la seua consulta a través de l'enllaç: https://servicedesk.aemps.es/servicedesk/customer/portal/2/.
Notificació d'errors
Dades
Si experimenta errors o dificultats amb l'aplicació, contacte amb nosaltres en el següent enllaç: https://servicedesk.aemps.es/servicedesk/customer/portal/2/.
Funcionalitat
Seguisca les mateixes instruccions descrites en l'apartat anterior.